Slikts miegs, pamošanās ar sāpēm un putekļu ērcītes – pazīmes, kas palīdzēs noteikt, vai pienācis laiks mainīt veco matraci

Vai esat pēdējā laikā pārbaudījuši savu matraci? Ja ne, šis varētu būt labs brīdis, kad to izdarīt. Daudzi matraču lietotāji par tā nomaiņu lemj vadoties pēc matrača garantijas ilguma, tomēr būtu jāņem vērā arī tas, ka daudzas no matrača sastāvdaļām, kas nodrošina komfortu, nolietojas krietni ātrāk nekā tā atsperes. Turklāt matracī var savairoties arī putekļu ērcītes, kā rezultātā rodas alerģija. Līdz ar to, jums var rasties problēmas ar miegu, pat ja ar jūsu matrača atsperēm viss ir kārtībā. Tāpēc šajā rakstā apskatīsim pazīmes, kas norāda uz to, ka pienācis laiks mainīt jūsu veco matraci.

 

Jūsu matracis ir vairāk nekā astoņus gadus vecs

Matrača vecums ir viena no pirmajām lietām, ko ņemt vērā. Lielākā daļa cilvēku nespēs atcerēties, kad pēdējoreiz pirkuši matraci – ja jums nepadodas piezīmju glabāšana, uzrakstiet pirkuma datumu uz matrača birkas. Nozares eksperti iesaka mainīt matraci reizi 7-10 gados, kas varētu pārsteigt tos, kuri iegādājušies matraci ar 20 gadu garantiju. Tāpēc ir svarīgi ņemt vērā, ka garantija parasti aptver tikai konkrētas detaļas (lielākoties atsperes) un ārējo apdari, bet ne kopējo matrača komforta līmeni.

 

Pamostoties jūs nejūtaties atpūties

Pēc laba miega jums būtu jāpamostas jūtoties atsvaidzinātam un atpūtinātam. Ja jūs pamanāt, ka pamostoties sākat justies noguris un dienas laikā esat miegains (un jums nav nekādu slimību, kas ietekmē miega kvalitāti), tā iemesls varētu būt pārāk bieža grozīšanās nakts laikā. Tam par iemeslu ir tas, ka jūsu ķermenis miegā neatslābst, meklējot ērtu gulēšanas pozīciju, kas pie esošā matrača nemaz nav iespējama.

 

Jūs pamostaties ar sāpēm un atbalstot savu muguru ar rokām

Vai jūs katru rītu pamostaties stīvs un noguris? Tādā gadījuma pastāv ļoti liela iespējamība, ka jums ir nepieciešams jauns matracis. Veci matrači mēdz ar laiku zaudēt savu spēju nodrošināt pietiekamu atbalstu jūsu ķermenim, un, kad komfortablā zona, kurā guļat, būs saplakusi, daudzi no svarīgajiem jūsu ķermeņa punktiem gulēšanas laikā atradīsies tieši uz atsperēm. Matrača komforta slāņiem zaudējot savu kompresiju (ja ne pat savu formu), jūsu ķermeņa vidusdaļa, kas ir smagākā jūsu ķermeņa daļa, iegrims dziļāk matracī.

Tas var izraisīt ievērojamas sāpes sprandā, plecos un mugurā. Pie tam, tas var radīt spiedienu uz daudzām jūsu ķermeņa daļām, kā rezultātā jūs visu nakti pavadīsiet nepārtraukti grozoties, lai mainītu gulēšanas pozīciju. Ja jūs pamostaties ar sāpēm sprandā un/vai mugurā, kas dienas laikā pāriet, tā ir zīme, ka jums nepieciešams jauns matracis vai ka jūs guļat uz matrača, kura cietība nav piemērota jūsu ķermenim.

 

Citas guļvietas šķiet patīkamākas

Ja esat pamanījis, ka mēdzat doties gulēt citā guļamistabā vai dodat priekšroku aizmigšanai dīvānā, nevis savā gultā, tas visai skaidri norāda uz to, ka jums vajadzētu apsvērt jauna matrača iegādi. Tas pats attiecināms arī uz to, ja jums daudz ērtāka liekas gulēšana viesnīcas gultā. Jūsu matracim būtu jābūt ērtam un atbalstošam. Tam būtu jāsniedz jūsu ķermenim atpūta, kā arī jāpalīdz tam relaksēties un pilnībā atjaunoties, jo problēmas ar aizmigšanu cilvēkiem rada diskomfortu. Pētījumi parāda, ka, vienkārši nomainot veco matraci uz jaunu, ir iespējams uzlabot sava miega kvalitāti un kvantitāti.

 

Jūsu matracis čīkst vai tā atsperes krakšķ

Jūsu matrača spēju nodrošināt atbalstu var ievērojami ietekmēt tas, kas atbalsta jūsu matraci. Ja jums šķiet, ka jūsu matracis ir pietiekami labā stāvoklī, tomēr kaut kas īsti ar to nav kārtībā, pārbaudiet jūsu gultas pamatu (atsperes) un gultas rāmi. Salauztas vai nolietotas atsperes var ietekmēt matrača komfortu, atbalstu, ko tas sniedz un tā formu. Tāpat arī gultas rāmis bez pienācīga vidus atbalsta var izraisīt to, ka pat jauns matracis ieliecas gultas vidū.

 

Jūsu matracim ir pamanāms ieliekums

Ja regulāri jūtat sāpes locītavās, muskuļos vai mugurā, pārbaudiet savu gultu, lai pārliecinātos, vai tajā nav redzamas izliekuma vai ķermeņa nospieduma pazīmes. Izliekumi rodas no tā, ka atsperes salūzt un zaudē elastīgumu, savukārt ķermeņa nospiedumi rodas no tā, ka poliestera šķiedra, putas un apšuvums īsā laika periodā saspiežas. Pētījumi par muguras veselību parāda, ka pat tikai 4 cm lieli izliekumi vai nospiedumi var radīt palielinātas muguras sāpes. Ja jūsu mīkstā pārklājuma matracī var pamanīt šāda izmēra vai lielāku izliekumu, jaunam matracim būtu jābūt jūsu prioritāšu saraksta augšgalā.

 

Jūs matracī ieguļaties kā šūpuļtīklā

Ja jūs jūtat, ka iegrimstat savā matracī neskatoties uz to, ka tam nemaz nav pamanāma izliekuma, to, visticamāk, izraisa jūsu putu vai memory foam matrača kodola mīkstināšanās. Kad jūsu matracis ir sasniedzis šādu nolietojuma pakāpi, tas var manāmi ietekmēt to, cik labi jūs guļat un kā jūtaties visas dienas garumā.

 

Jūs ciešat no putekļu ērcīšu izraisītām alerģijām

Ja jūs pamanāt, ka jūsu alerģiskās reakcijas pasliktinās naktī vai no rīta pamostoties, tas var norādīt uz to, ka pienācis laiks iegādāties jaunu matraci. Putekļu ērcītes ir starp galvenajiem alerģiju izraisītājiem, un matrači, kā arī gultas pārklāji ir to iecienītākās dzīvošanas vietas. Memory foam un lateksa matrači, kā arī ūdensgultas ir visizturīgākās pret putekļu ērcītēm, kurām ļoti patīk vairoties kokvilnas matrača pārklājuma slānī, kas atrodams lielākajā daļā atsperu matraču. Putekļu ērcīšu problēmu var atvieglot arī lietojot pret putekļu ērcītēm izturīgu matraču pārklāju, kā arī regulāri mazgājot gultasveļu – šīs problēmas risināšana palīdzēs paildzināt matrača mūžu.

 

Jums ir ievērojami izmainījies svars

Matrača dzīves cikla laikā tā īpašnieki bieži vien mēdz pieņemties vai nokristies svarā. Tā iemesls var būt dažādas medicīniskas problēmas, grūtniecība, uztura maiņa vai vienkārši novecošana. Pat ja matracis joprojām ir labā stāvoklī, tas, kas jūs atbalstīja vai bija jums komfortabli pirms pieciem gadiem, šobrīd var vairs neatbilst jūsu vajadzībām, ja jūsu svars ir palielinājies vai pazeminājies. Ja problēma ir matrača cietumā vai spiedienā uz noteiktiem punktiem, īslaicīgs risinājums var būt virsmatrača iegādāšanās, līdz brīdim, kad esat gatavs pirkt jaunu matraci. Tikmēr, ja matracis ir pārāk mīksts vai nesniedz pietiekamu atbalstu, virsmatracis nebūs spējīgs daudz palīdzēt jūsu miega uzlabošanai.

Labs miegs ir ļoti svarīgs pareizai cilvēka organisma funkcionēšanai, tāpēc, ja jūs ilgstoši nespējat labi izgulēties, tam pilnīgi noteikti ir nepieciešams pievērst uzmanību. Ja atpazināt kādu no iepriekš minētajām pazīmēm savā matracī, ļoti iespējams, ka jums nenāktu par ļaunu apsvērt jauna matrača iegādi, lai uzlabotu sava miega kvalitāti.

 

Populārākās preces!